hits

Anmeldelse: E.T. Armies

Tittel: E.T. Armies
Sjanger: Action
Utvikler: Raspina Studio
Utgiver: Merge Games
Utgivelsesdato: 3. mar, 2016

Spillet er sponset av Merge Games.

Oi, s spennende! Et FPS-spill fra (for meg) hittil ukjente Raspina Studio.
Kaffekoppen sto klar, jeg satte meg godt til rette og var klar for la spillet fylle sansene mine - et spill jeg p forhnd ikke hadde sjekket opp for f mest mulig ut av det hele.

Jeg starter opp spillet, god lyd strmmer inn i ret og jeg gleder meg!
Det frste jeg gjr, som jeg alltid gjr - skru av motion blur. S roter jeg litt videre rundt i innstillinger, passer p at alt str p maks grafikk og gr over kontrollene. Jeg er klar!

"Continue" str det. Jass? Det var uvant, det pleier jo st "New storymode" eller noe i den duren. Jaja, jeg brster det av meg og velger "Continue".
En heftig intro spilles og plutselig er jeg tilbake p hovedmenyen. Jeg tenker vel noe slikt som at det var merkelig, men lar ikke det delegge stemningen og velger derfor frste oppdrag p listen over "Missions".

Det frste jeg mter er en form for rkenverden som kan minne litt om noe hentet ut av Star Wars ved frste yekast. Noen fiender lper mot meg og mlrettet som jeg er bestemmer jeg meg for at de skal g ned fortere enn fy.

Frste "problemet" oppstr. Toggle aim. Det er ingen innstilling i spillet for skru av dette, s jeg lrte meg raskt at hip-fire var enklere enn faktisk sikte. Greit nok, bare en liten irritasjon. En liten irritasjon av mange irritasjoner skulle det vise seg. For nevne noen f: Hovedkarakteren har stemmen til en pre-pubertal tenring, man kan ikke hoppe over det minste objekt uten mte en usynlig vegg og om man lper vekk fra den gitte retningen, fr man f sekunder p seg snu fr spillet fryser.





 

La oss spole frem ca 2 timer. Hvordan er opplevelsen?

S langt har jeg enda ikke forsttt noe av historien, da den er srdeles tam. Variasjonen av fiender jeg har mtt er flgende:
Riflemennesker, noen f snipere som er helt lik riflemennene, haglemennesker og 2 varianter av skalte "turrets" der n er stasjonr og den andre flyr litt rundt. Av vpen har jeg sett 2 ulike rifler, den jeg starter med og den alle fiendene har, en pistol, hagle og snikskytterrifle.

rkenbanen jeg mtte i starten var veldig kortvarig og det neste som mter meg er et pent, men veldig ensformig, stort lagerbygg med masse korridorer. Hele spillet minnet meg om Time Crisis fra 90-tallet. Nytt rom, samme menneskene. Du skyter de som er der og lper videre til neste rom.
Dette fortsetter gjennom hele min spillopplevelse med et lite avvik. Det er ogs ting man skal sprenge, legger ved et bilde av bomben med den flotte teksten: "Access denied" - hvorfor det er p en bombe? Ikke vet jeg.



 

Jeg tror at om dette spillet hadde blitt laget utelukkende til konsoll, at det hadde vrt bedre. Flelsen jeg satt med da jeg spilte, var at dette spillet tilhrte en konsoll og at det var rart spille med mus og tastatur.

 

Multiplayer

En venn av meg hoppet inn i flerspillermodus med meg. De hadde 4 servere oppe, 2 europeiske og 2 amerikanske med henholdsvis Deathmatch og Team Deathmatch. Det var s meget som to(!) kart velge mellom, noe som ble ganske kjedelig i lengden, da man flte at man allerede hadde vrt der i singleplayeren. De som velger vre skarpskytter har en helt klar fordel p kartene. Fant raskt ut at man ikke hrte den andre personen skyte, man var plutselig bare dd. Det er heller ingen lyd om du lper og skifter vpen, s om du vil vre litt ninja, bytt vpen mens du lper mot fienden.

Vi ble s mange som fire stykker etterhvert, der jeg delte mine erfaringer med de andre som spilte og de kunne si seg enig i alt sammen. Alts ikke s mye positiv tilbakemelding til produsentene s langt. De kunne ogs legge til, som jeg hadde glemt: Hy skade ved fall og en horribel mobilitet.

Kampen endte og p skjermen sto det "Victory" - bde p min skjerm og min venn sin skjerm. "You have won the game". Vel, det stemmer ikke helt.



 

Oppsummering:

Hva er bra?

  • Grei nok historie, nr du til slutt klarer f noe ut av den, selv om den er grr p flere punkter.
  • Unreal sin spillmotor.
  • Helt OK grafikk, som til tider blir ganske ensformig.
  • AI-en fungerer til en viss grad.
  • Utviklerene har tidligere ikke gitt ut noe fr, s de skal f noen handikap-poeng her.
  • Artig ha en "killstreak"-counter litt som i f.eks. black ops, der du fr enkelte fordeler du kan sende ut om du har gjort det greit.

 

Hva er drlig?

  • Det er absolutt ingenting spesielt med dette spillet i form av nytenking.
  • Alle vpnene fles like nr det kommer til klassen de tilhrer.
  • Screenshots av spillet ser mye bedre ut enn selve grafikken i spillet.
  • Generiske brett/baner
  • Fiendene er ingen virkelig trussel med mindre det svermer av de, noe det til tider gjr med uendelig nyspawning av de.
  • Stemmeskuespillet var monotont og kjedelig
  • Kun 2 kart p multiplayer
  • forske se en distanse uten bruke sniper er umulig, da all grafikk som er "langt borte" er diffus.

 

#spillmagasinetreview #anmeldelse #ETArmies #spill #spillanmeldelse #terningkast #spmg

 
11 kommentarer

Hrtes ikke s veldig bra ut dette nei :P

Hilde: Det var en befrielse f det avinstallert fra maskinen. :)

med andre ord ikke vrt penga :P

militaten: Det er ikke min opplevelse, andre kan dog ha en annen.

Sikkert artig, men jeg spiller ikke hehehe

Emelie Karlsson: Selv ikke facebookspill? :)

Nei :-( men spilte runescape da jeg gikk p barneskolen da, haha

Emelie Karlsson: Det er en runescape-turnering denne helgen, s det finnes enda de som spiller det :)

Oi hjelpes. Husker jeg var ganske god faktisk. Var i lvl 80 eller noe, hehhehheh

Emelie Karlsson: Ikke drlig! Du fr plukke opp spilling igjen da vet du! Flott mte bli kjent med nye personer p.

Haha, tror jeg str over det :-) det var ikke helt noe for meg

Skriv en ny kommentar