hits

Spillanmeldelse: Black Ops 3 - Awakening DLC

Tittel: Black Ops 3 - Awakening DLC
Sjanger: FPS
Utvikler: Treyarch
Utgiver: Activision
Utgivelsesdato: 3. mar, 2016 (PC)

Spillet er sponset
 

Det har blitt "noen" timer med Black Ops 3 de siste f ukene, s det passet utmerket at det kom en DLC med nye og spennende kart.
Jeg har n ftt testet alle de 4 nye kartene for multiplayer, samt zombie-kartet de har kommet med. Det geniale er "moshpit" som de har kommet med, som betyr en blanding av alle kart og gamemodes.

 

Gauntlet



 

Dette kartet kan kanskje vre litt forvirrende, da det faktisk er tre kart i ett. H? Ja, det stemmer. 3 ganske ulike kart ogs faktisk.
Det er delt opp slik at du har en ganske tett jungel p ene siden, noen bygater p andre siden og en isverden i midten. Men, det hele er koblet sammen ganske s genialt i et stort militrbygg, med muligheter for sm vinduer kikke ut av, samt hydeforskjeller og flere flotte steder gjemme seg bak.

Som de fleste andre kart, samles folk flest i midten. Domination har B-punktet midt p bruen du finner her og kan vre litt vanskelig ta over da du m dekke skrekkelig mange vinkler. Byseksjonen er mer designet for lange skudd, ikke mye gjemme seg bak og du kan se ganske langt frem uten noen svinger og slikt. Jungelen kan du lett overse en fiende, da det kan vre litt vanskelig f ye p noen der - masse busker og trr.

 

Splash



 

Fargerikt! Man fler seg lett som et lite barn igjen der du hopper inn og ut av sklier i en kjempestor vannpark. Som "alle andre" kart er ogs dette splittet i 3 baner. Du har en bane med en del matvogner og andre kiosker, perfekt for den som nsker litt distanse mellom motstander og deg selv.
Motsatt side byr p en vannsklie med et par skarpe svinger og er mer beregnet p de som nsker en tettere nrkamp. En vei jeg ofte valgte, da det ikke var veldig mange som gikk denne veien. Midten inneholder flere ulike sklier og er et ganske pent omrde der man kan finne flere artige plasser plassere seg for dekke store deler av omrdet. Det er ogs en liten svmmeseksjon i midten og ut til kiosk-omrdet. Det eneste negative med dette kartet, som helt klart er min favoritt - er mangelen p vegglping som spillet har er s kjent for.

 

Rise



 

Dette kartet er kanskje det mest kjedelige av de alle, visuelt sett. Det hele er satt i et stort byggefelt med konstruksjonsomrder, flere pne plasser og et bygg i midten man kan snike seg gjennom. Her syntes jeg det var stor mangel p hydeforskjeller, men kartet tar det igjen ved det er like mye kamp uansett om du velger g til hyre, venstre eller i midten. Her har de ogs klart implementere mange gode vegger lpe p for snike seg inn p fienden.

 

Skyjacked



 

Et av de mest populre kartene i Black Ops 2 var et kart som het "Hijacked" - Skyjacked er en ganske s lik kopi av dette kartet.
Sleipt vil noen si, men jeg har merket at dette kartet er kanskje noe av det jeg har testet mest i DLC-en fordi folk stemmer det frem oftest.
Det er noen f forandringer og de har pyntet opp litt. Hijacked var en bt, de har n flyttet det hele opp i skyene og det ser enda ut som en bt. Personlig er jeg nok litt skuffet over dette, men det virker som det absolutt var en valid taktikk fra utviklerene sin side.

 

Der Eisendrache (Zombie)



 

Jeg er ikke en av de som er s superglad i zombie-biten av spillserien, men jeg tok turen innom det nye kartet for se hva det kunne tilby. Umiddelbart ble jeg imponert over grafikken og spenningen det hele ga meg. Du befinner deg i et enormt slott med hauger av kriker og kroker som etterhvert blir oversvmt av zombier. Mest fordi jeg er helt elendig p zombie-delen.

De har lagt til en artig teleporteringsfunksjon for f deg fra enkelte steder av kartet til andre steder. Men, selv med slike sm fordeler byr dette kartet virkelig p en enorm utfordring med stadige nye mter fange deg p. Vil bare avslutte med si, se etter easter eggs.. det er mange av de.

 

#spillmagasinetreview #anmeldelse #blackops3 #awakening #spill #spillanmeldelse #terningkast #spmg

2 kommentarer

Grunnen til at det er lite hydeforskjeller p Rise er at Rise ble laget for ligne p et av de gamle map stylene de hadde fr, da spillene ikke hadde exo suits og slikt :D

Daniel: Ahh, kjekt vite. Takk!

Skriv en ny kommentar