Spillanmeldelse: Black Ops 3 - Awakening DLC

Tittel: Black Ops 3 - Awakening DLC
Sjanger: FPS
Utvikler: Treyarch
Utgiver: Activision
Utgivelsesdato: 3. mar, 2016 (PC)

Spillet er sponset
 

Det har blitt "noen" timer med Black Ops 3 de siste få ukene, så det passet utmerket at det kom en DLC med nye og spennende kart.
Jeg har nå fått testet alle de 4 nye kartene for multiplayer, samt zombie-kartet de har kommet med. Det geniale er "moshpit" som de har kommet med, som betyr en blanding av alle kart og gamemodes.

 

Gauntlet



 

Dette kartet kan kanskje være litt forvirrende, da det faktisk er tre kart i ett. HÆ? Ja, det stemmer. 3 ganske ulike kart også faktisk.
Det er delt opp slik at du har en ganske tett jungel på ene siden, noen bygater på andre siden og en isverden i midten. Men, det hele er koblet sammen ganske så genialt i et stort militærbygg, med muligheter for små vinduer å kikke ut av, samt høydeforskjeller og flere flotte steder å gjemme seg bak.

Som de fleste andre kart, samles folk flest i midten. Domination har B-punktet midt på bruen du finner her og kan være litt vanskelig å ta over da du må dekke skrekkelig mange vinkler. Byseksjonen er mer designet for lange skudd, ikke mye å gjemme seg bak og du kan se ganske langt frem uten noen svinger og slikt. Jungelen kan du lett overse en fiende, da det kan være litt vanskelig å få øye på noen der - masse busker og trær.

 

Splash



 

Fargerikt! Man føler seg lett som et lite barn igjen der du hopper inn og ut av sklier i en kjempestor vannpark. Som "alle andre" kart er også dette splittet i 3 baner. Du har en bane med en del matvogner og andre kiosker, perfekt for den som ønsker litt distanse mellom motstander og deg selv.
Motsatt side byr på en vannsklie med et par skarpe svinger og er mer beregnet på de som ønsker en tettere nærkamp. En vei jeg ofte valgte, da det ikke var veldig mange som gikk denne veien. Midten inneholder flere ulike sklier og er et ganske åpent område der man kan finne flere artige plasser å plassere seg for å dekke store deler av området. Det er også en liten svømmeseksjon i midten og ut til kiosk-området. Det eneste negative med dette kartet, som helt klart er min favoritt - er mangelen på veggløping som spillet har er så kjent for.

 

Rise



 

Dette kartet er kanskje det mest kjedelige av de alle, visuelt sett. Det hele er satt i et stort byggefelt med konstruksjonsområder, flere åpne plasser og et bygg i midten man kan snike seg gjennom. Her syntes jeg det var stor mangel på høydeforskjeller, men kartet tar det igjen ved det er like mye kamp uansett om du velger å gå til høyre, venstre eller i midten. Her har de også klart å implementere mange gode vegger å løpe på for å snike seg inn på fienden.

 

Skyjacked



 

Et av de mest populære kartene i Black Ops 2 var et kart som het "Hijacked" - Skyjacked er en ganske så lik kopi av dette kartet.
Sleipt vil noen si, men jeg har merket at dette kartet er kanskje noe av det jeg har testet mest i DLC-en fordi folk stemmer det frem oftest.
Det er noen få forandringer og de har pyntet opp litt. Hijacked var en båt, de har nå flyttet det hele opp i skyene og det ser enda ut som en båt. Personlig er jeg nok litt skuffet over dette, men det virker som det absolutt var en valid taktikk fra utviklerene sin side.

 

Der Eisendrache (Zombie)



 

Jeg er ikke en av de som er så superglad i zombie-biten av spillserien, men jeg tok turen innom det nye kartet for å se hva det kunne tilby. Umiddelbart ble jeg imponert over grafikken og spenningen det hele ga meg. Du befinner deg i et enormt slott med hauger av kriker og kroker som etterhvert blir oversvømt av zombier. Mest fordi jeg er helt elendig på zombie-delen.

De har lagt til en artig teleporteringsfunksjon for å få deg fra enkelte steder av kartet til andre steder. Men, selv med slike små fordeler byr dette kartet virkelig på en enorm utfordring med stadige nye måter å fange deg på. Vil bare avslutte med å si, se etter easter eggs.. det er mange av de.

 

#spillmagasinetreview #anmeldelse #blackops3 #awakening #spill #spillanmeldelse #terningkast #spmg

2 kommentarer

Daniel

15.03.2016 kl.18:17

Grunnen til at det er lite høydeforskjeller på Rise er at Rise ble laget for å ligne på et av de gamle map stylene de hadde før, da spillene ikke hadde exo suits og slikt :D

Ludvig Anderssen

15.03.2016 kl.20:33

Daniel: Ahh, kjekt å vite. Takk!

Skriv en ny kommentar

hits