Sniktitt på spillet Meridian: Squad 22

Spillet er sponset.

 

Meridian: Squad 22 er et spill utviklet av Elder Games og er oppfølgeren til Meridian: New World. Spillet er utviklet av én kar i følge traileren, men når man setter seg ned med spillet skulle man ikke tro at dette stemte. Spillet forsøker å gi deg en god historie kombinert med en interessant måte å spille det hele på. Hele "menyen" i spillet beror seg mye på hovedskipet ditt, der du løper rundt for å prate med folk mens selve oppdragene skjer på selve planeten.

Utvikler har valgt å fokusere veldig mye på historien og derfor ligger det ikke i kortene at dette skal bli et spill for multiplayer, noe jeg syntes er veldig synd for jeg hadde kost meg masse med mine venner her.

 

 

Designet i spillet vil jeg påstå er ganske vakkert og jeg skulle ønske jeg hadde en større mulighet for å zoome inn på enhetene for å se enda flere detaljer. Landskapet er variert og terrenget er frodig med masser av detaljer i seg. Faktisk så mye detaljer at det kan være litt vanskelig å forstå om du kan gå enkelte steder eller ikke. Vannteksturene er veldig mye bedre enn mange andre spill og det samme kan man si om vegetasjonen.
Variasjonen i bygningene kunne godt vært litt større, slik at de skilte seg litt mer ut og man enklere så hva som var hva.

 

 

Simpelt, men elegant. Man flytter enheter som i de fleste andre RTS-spill og man må samle resurssen "shardium" som er valutaen i spillet. Her har utvikleren valgt å sette en cap på det hele, slik at man må bygge siloer for å kunne samle mer om man når toppen. Det jeg likte godt i dette spillet, er at rundt om i verdenen finner man et gitt antall celler fordelt på 3 ulike kategorier. Cellene kommer i variantene angrep, forsvar og økonomi. Skal du f.eks. oppgradere slik at du får plass til mer shardium, trenger du 1 angrepscelle, 1 forsvarscelle og 4 økonomiceller. For oppgradering av enheter til bruk i angrep trengs det naturlig nok flere angrepsceller enn f.eks. økonomiceller. Her er det uansett viktig at du ikke bruker de feil, for du får bare et gitt antall celler pr kart i campaignet.

Alt i alt er tanken god. Spillet er i veldig tidlig beta, noe som kan merkes på flere områder. Forhåpentligvis blir dette fikset før det blir sluppet som fullversjonen, da dette spillet har et veldig stort potensiale til å bli meget bra.

Én kommentar

bernteriksandnes

07.06.2016 kl.09:48

Shit, dette ser jo meget spennende ut :P

Skriv en ny kommentar

hits